Projekt, Prototyp, Przygoda - mało teorii, dużo praktyki realizowanej podczas pracy w małych grupach. Podejście do pracy w sposób kreatywny i krytyczny. Opierając się na wiedzy uczniów, pozostawiamy im szerokie pole do działania, ale pytamy, dlaczego? - Dlaczego to działa, Dlaczego tak to działa? Dlaczego nie może działać inaczej? Podczas rozwiązywania postawionego problemu uczniowie wcielają się w kilka ról i stają się badaczami, eksperymentatorami, innowatorami, odkrywcami, testerami - jednym słowem przeżywają przygodę poznając elementy z zakresu mechaniki, elektryczności, magnetyzmu i innych dziedzin.
Kreatywne misje robotów - programowanie połączone z dobrą zabawą i rozwijaniem artystycznych pasji. Zajęcia przenoszą uczniów w świat sztuki i nowoczesnych technologii. Podstawą zajęć jest kreatywność uczestników i ich nieszablonowe pomysły. Tworzą projekty w różnych obszarach tematycznych wykorzystując zarówno zdolności artystyczne, jak i wiedzę o świecie. Roboty edukacyjne, wspomagają ten twórczy proces, uczą logicznego myślenia i gwarantują dobrą zabawę.
Projektowanie gier planszowych to zajęcia rozwijające wiele umiejętności. Uczestnicy projektują gry planszowe, ale też karciane i inne - samodzielnie decydują o mechanice gry, jej elementach i szacie graficznej. Powstają prototypy gier, które są testowane i udoskonalane. Podczas zajęć nie brakuje też rozrywki, a pomysły na nowe projekty rodzą się przy okazji pasjonujących rozgrywek na planszy. Uczestnicy poznają takie gry jak Chłopska Szkoła Biznesu, Dixit, Komiks, Timeline, Alias, Tajniacy i wile wiele innych. Bardzo istotnym elementem zajęć jest formuła pracy projektowej - od pomysłu, poprzez zaplanowanie pracy aż do finalnego produktu. Duży nacisk kładziemy na pracę zespołową i samodzielność w podejmowaniu decyzji. Zajęcia prowadzą doświadczeni trenerzy.
Głównym celem zajęć Kryptoni(M)atematyka jest samodzielne badanie jak wiele wspólnego ma matematyka oraz tworzenie i łamanie szyfrów. Uczniowie poznają inne – ciekawe i piękne – oblicze matematyki. Zdobędą nowe umiejętności matematyczne niezbędne do samodzielnego szyfrowania wiadomości. Zabawy z szyframi to bardzo angażująca metoda uczenia matematycznego myślenia, kształcąca wytrwałość i umiejętność współpracy w grupie.